dissabte, 12 de març del 2011

La policia local de València sanciona amb 1.500 euros a un parat que venia manats d'espàrrecs al carrer

"No venc taronges, ni pebrots ni productes de l'horta que, evidentment, hauria de robar. No vull delinquir. Per això em vaig al camp a per espàrrecs, i quan plou, surto a buscar cargols. No faig mal a ningú", diu l'afectat.
Kaos. Drets humans | Premsa | 2011.03.11 a les 14:21 |
No vol robar, però necessita diners, així que es dedica a agafar del camp espàrrecs i cargols per vendre'ls-a 3 euros el manat ia 4 el quilo-a tot aquell que vulgui comprar-los.Els seus principals clients són bars i restaurants, però si algú els hi compra pel carrer, ell els ven. Per això, com les "mascletades" ja havien començat i l'ambient fallers es respira amb força a la capital, Joan Rodergas va tenir una idea i va pensar en acudir a les voltants de la plaça de l'Ajuntament per vendre els 30 manats d'espàrrecs que va estar recollint durant tres dies. Si els venia tots guanyaria uns 60 euros. Però la idea li va sortir cara. 
La venda ambulant sense llicència està prohibida a la ciutat del Túria i la policia local persegueix els infractors amb mà dura. Juan Rodergas va ser multat dilluns passat amb 1.500 euros-entre el carrer de l'Estrella i el carrer Julio Antonio-per vendre a la via pública sense permís de l'ajuntament. A més, els agents li van requisar els manats d'espàrrecs, "que traslladaran a la Casa Bressol en ser productes peribles", segons consta en la denúncia. Juan Rodergas es va quedar enfonsat, i perplex. "No sabia que era il legal. M'he passat tres dies passant fred i destrossant les mans a Xest per a res. M'he quedat sense els espàrrecs i ara tinc una multa que no puc assumir i que em portarà a la ruïna", afirma aquest veí d'Alaquàs amb la veu entretallada. 
Juan Rodergas treballava en el sector de les construcció (realitzant poliments) fins fa sis mesos, que es va quedar a l'atur. Als seus 66 anys, el subsidi de 425 euros és l'únic ingrés que té, però les seves despeses ho deixen a zero a principis de cada mes. Amb dos préstecs de 200 euros, segons els diners entra en el seu compte bancari, surt. El seu problema més immediat és el deute de 150 euros per la qual li han tallat l'aigua.Aquest és el seu objectiu immediat: Aconseguir diners per saldar aquest deute, i almenys, poder cuinar i dutxar-se. 
Sap que es troba en una situació difícil, però es considera una persona lluitadora, treballadora i honrada. D'aquí la seva indignació amb l'Ajuntament de València i amb la policia local de la ciutat.  

"No són productes robats"
"No venc taronges, ni pebrots ni productes de l'horta que, evidentment, hauria de robar. No vull delinquir. Per això em vaig al camp a per espàrrecs, i quan plou, surto a buscar cargols. No faig mal a ningú. ¿ Cal una sanció tan dura? Que em multin i facin el que vulguin, però em traguessin els espàrrecs i això em va semblar el súmmum. Si no es pot vendre al carrer que m'ho diguin i punt. Marxaré amb els meus espàrrecs a una altra part o els intentaré vendre a algun bar de la ciutat. Em sento humiliat ", afirma Joan. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada